چگونه می توان با استفاده از هوش مصنوعی کسب و کار خود را بهبود بخشید؟

How to use artificial intelligence to improve your business?

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
چگونه می توان با استفاده از هوش مصنوعی کسب و کار خود را بهبود بخشید؟
امروزه هوش مصنوعی در بیزینس و کسب و کار موضوع داغی است با این وجود خیلی از صاحبان کسب و کار فکر می کنند مشاغل کوچک احتیاجی به داده کاوی ندارند. همچنین این تصور که هوش مصنوعی اثربخشی روی بیزینس ها ندارد در خیلی اشخاص وجود دارد این تصور به هیچ وجه صحیح نیست. در عصر تجاری داده محوری حال حاضر، معلومات و اطلاعات صحیح می توانند به رشد و پیشرفت کسب و کار های بزرگ و کوچک کمک بسزایی نماید.

امروزه هوش مصنوعی در بیزینس و کسب و کار موضوع داغی است با این وجود خیلی از صاحبان کسب و کار فکر می کنند مشاغل کوچک احتیاجی به داده کاوی ندارند. همچنین این تصور که هوش مصنوعی اثربخشی روی بیزینس ها ندارد در خیلی اشخاص وجود دارد این تصور به هیچ وجه صحیح نیست. در عصر تجاری داده محوری حال حاضر، معلومات و اطلاعات صحیح می توانند به رشد و پیشرفت کسب و کار های بزرگ و کوچک کمک بسزایی نماید.

این موضوع به موسساتی که ماخذ اطلاعاتی ارزشمند دارند یاری می رساند تا با تصمیم گیری های راهبردی، به مقاصد تجاری خود به راحتی دست یابند. ادوات BI سروکار زیادی با کاربران در چارچوب تماس صوتی، پشتیبانی چت و ایمیل را داده کاوی می کنند، در این صورت می توان به استنباط صحیحی از اولویت های کاربر، عادات خرید، مدهای بازار و ... رسید. در حال حاضر دنیای تجارت متحول شده است بدین علت بایستی به آنالیز و بررسی جز به جز پرداخت و اینجاست که این ابزار مورد توجه قرار می گیرد و به کار می آید.

تاثیر هوش مصنوعی بر روی بیزینس

همانگونه که مستحضرید هوش مصنوعی به مشابه سازی هوش بشر در ماشین هایی گفته می شود که طرح ریزی شده اند همانند آدم فکر کنند و کار های آنها را انجام دهند. اکثر ما زمانی که صحبت این هوش به میان می آید ربات ها را ذهن خود تجسم می کنیم، موضوعی که هر روز بشر را نگران تر می کند زیرا که این عقیده را دارند که زمانی ربات جای انسان را می گیرد.

در حال حاضر خیلی از بیزینس ها در کشور های گسترش یافته از این هوش در مشاغل خود استفاده می کنند. یکی از مباحث متداول این ایده است که یادگیری ماشین ها به حدی گسترش خواهند یافت که انسان توانایی ادامه کار را ندارد و انها به صورت خودکار حرکت می کنند. به عنوان مثال در قدیم، واژه هوش مصنوعی را در بخشی از سیستم ها و کامپیوتر ها که از آمار توسعه یافته برآورد ها استفاده می کردند می شنیدیم ولی در حال حاضر به منزله یه نام کلی که همواره در تمام حیطه های وابسته به فناوری و مشاغل به کار برده می شود.

این هوش در عوض اینکه به منزله جایگزینی جهت عقل و هوش بشر عمل کند به منزله وسیله ای ساپورت کننده به حساب می آید. با آنکه این هوش امروزه برای انجام امور عادی در جهان حقیقی مشکل دارد ولی در پردازش و داده کاوی انبوه اطلاعات خیلی بهتر و سریع تر از قدرت مغز بشر تبحر دارد. بیزینس های موفق جهت کسب رضایت کاربران، مارکتینگ، فروش، تکنولوژی اطلاعات، حسابداری و ... هوش مصنوعی بکار می برند.

اهداف هوش مصنوعی

اصل هوش مصنوعی آن است که هوش بشر و روند عمل آن به نوعی تعریف شود که یک ماشین به راحتی بتواند آن را انجام دهد و مسئولیت هایی که به او سپرده می شود را به صورت صحیحی انجام دهد. هدف آن در واقع بر ۳ اصل پایدار است:

•یادگیری

•استدلال

•درک

مزایای هوش مصنوعی در کسب و کار ها

در این مبحث قصد داریم در خصوص مزایای هوش مصنوعی در کسب و کار مطالبی را در اختیار شما بگذاریم که این مزایا عبارتند از:

•داشتن تعاملات اتوماتیک با کاربر

در حال حاضر سروکار با کاربر به تعاملات انسانی احتیاج دارد. تعاملاتی نظیر فرستادن ایمیل، مذاکره در رسانه های اجتماعی، ارتباط تلفنی، چت آنلاین و ... با این حال با بکارگیری از هوش مصنوعی موسسات و مالکان کسب و کار می توانند خیلی از این ارتباطات را به شکل اتوماتیک انجام دهند.

•بهبود تجربیات خرید شخصی

با بهره جویی موسسات از این هوش، می توانند برای کاربران به شکل خصوصی به مارکتینگ شخصی بپردازند؛ که این موضوع خود سبب بالا رفتن تعامل با کاربران شده و به افزایش وفاداری کاربر و بهسازی فروش کمک بسزایی می کند. از فواید این هوش می توان به این مورد اشاره کرد که مالکان کسب و کار را قادر می سازد تا بعضی از نمونه ها و مدل ها را در خلق و خو و رفتار کاربران خود شناسایی نمایند و بدین صورت بتوانند به کاربران خود خیلی بهتر و دقیق تر خدمات خود را عرضه نمایند.

•داده کاوی

یکی از مزایای هوش مصنوعی استفاده از داده کاوی می باشد. با بهره گیری از داده کاوی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم و بزرگ، مالکان مشاغل می توانند خیلی فوری، داده های مهم و مربوط به کاربران را کشف کنند. بدین صورت ایت فرصت برای آنها ایجاد شده تا یک دید خوبی در خصوص آنچه که درباره کاربران نمی دانستند کسب کنند. مرکز هوش مصنوعی ایران با سال ها تخصص و اعتبار در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مفتخر است این دانش نوظهور در عرصه فناوری و ارتباطات را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان آموزش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به وب سایت رسمی https://iaicenter.ir مراجعه کنید.

 

2 دیدگاه:

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما به هیچ کس نمایش داده نخواهد شد. *